7 | EVENTS & COMMUNICATIE

Nederlandse expertise in de schijnwerpers

Overtuigend, herkenbaar en eenduidig: zo heeft NWP in 2017 gewerkt aan de internationale branding van de Nederlandse watersector, onder het motto ‘Let’s work together’.

Deze branding draagt in belangrijke mate bij aan de goede reputatie van Nederlandse waterexpertise wereldwijd.

De expertise werd geëtaleerd in (online) publicaties, tijdens internationale evenementen en ook op websites als www.dutchwatersector.com. Vaak met steun vanuit het programma Partners voor Water, maar ook met andere partners. Zo zorgen wij samen met onze partners voor meer impact in het buitenland. We hebben de sector op allerlei manieren in de schijnwerpers gezet.

DE PRAKTIJK
Amsterdam International Water Week
Hans Verhoeven
directeur MTD

‘Tijdens beursdagen kan ik veel mensen spreken, informatie verzamelen: hoe zit de markt in elkaar, wat zijn de spelers, waar zit de business. Het Nederlands paviljoen is daar perfect voor.’

NAAR HET BLOG

Letterlijk en figuurlijk het meest zichtbaar is het Netherlands Pavilion, waarmee de sector zich op belangrijke internationale waterbeurzen presenteert. Er is grote belangstelling van bedrijven en organisaties. Gezamenlijke deelname in het paviljoen, vaak op een prominente plek op de beursvloer en in een opvallende presentatie, levert meer zichtbaarheid en resultaat op dan een individuele deelname. In 2017 heeft Nederland haar internationale zichtbaarheid vergroot in o.a. China, Mexico, Indonesië, USA en Argentinië.

Verschillende initiatieven
NWP organiseerde in 2017 verschillende conferenties, masterclasses, studietours en in- en uitgaande missies. Voor de organisatie van deze events werken we graag en veel samen, bijvoorbeeld met Water Alliance, ENVAQUA, RVO.nl, RAI en IWC. Zo maken we gebruik van elkaars expertise en achterban en realiseren we een groter bereik.

DE PRAKTIJK
Wereldbank Studietour
DE PRAKTIJK
Dutchwatertechnology.com

Ook online geeft NWP de Nederlandse watersector internationaal een gezicht. Goed voorbeeld is het platform www.dutchwatersector.com, waarop we in 2017 in totaal 240 Engelstalige nieuwsberichten over activiteiten van de Nederlandse watersector deelden. Met gemiddeld 10.000 bezoekers per maand waarvan 75% uit het buitenland is deze website een echt visitekaartje. Via onze communicatiekanalen, zoals www.nwp.nl en de NWP Nieuwsbrief, houden we de Nederlandse sector voortdurend op de hoogte van wat er speelt, waar zich kansen kunnen voordoen en welke belangrijke evenementen er op komst zijn.

Hoogtepunten
Een hoogtepunt in 2017 was de Amsterdam International Water Week (AIWW). NWP is medeorganisator en was verantwoordelijk voor alle communicatie, organisatie, management en logistiek rond de AIWW conferentie. Daarnaast realiseerden wij het grootste Nederlandse Paviljoen ooit op de Aquatech beurs.

Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

Contact

Your name

Your e-mail

Your message

Send